Aktuelle kurser

Styrk arbejdet med modeller i natur/teknologi

Del kurset med dine kollegaer:

Dato:

Torsdag d. 9. november 2023 kl. 9-15.

Sted:

CFU Aalborg, Mylius Erichsens Vej.

Oplev hvordan forskellige typer af modeller kan styrke undervisningen og elevernes læring og spille sammen med det undersøgende arbejde Kurset er for dig, der gerne vil have eleverne til at blive endnu bedre til at bruge modeller i undervisningen. Både at forstå, forklare og selv designe mange slags modeller. Oplev hvordan modeller kan styrke din undervisning og elevernes læring, og hvordan arbejdet med modelleringskompetencen passer sammen med de øvrige kompetenceområder. Med simple midler og materialer sættes det æstetiske i spil både i indskolingen og på mellemtrinnet.

 

Vær med at arbejde konkret med modeller og få en masse nyt med hjem til din undervisning. Vi finder det kreative frem i naturfagene og kobler det til de krav, der er til elevernes arbejde med de naturfaglige kompetencer. På kurset fokuserer vi på modelleringskompetencen og får den også koblet til de andre kompetenceområder i naturfagene, især det undersøgende. Vi arbejder med, hvordan elevernes arbejde med egne og andres modeller kan løfte deres læring og sætte mere fokus på det æstetiske. 

 

På kurset får du en masse idéer sat i spil indenfor mange områder af natur/teknologi. Du får også inspiration til at arbejde problembaseret på mellemtrin, så det ligger op til det fællesfaglige i udskolingen. Samtidig inspireres du til, hvordan arbejdet med kompetencerne kan tænkes ind i en progression, så der bliver en større sammenhæng på langs af naturfagene fra 1. til 9. klasse og frem mod prøverne. 

 

Kurset veksler mellem korte oplæg og hands-on arbejde indenfor hele natur/teknologi-faget. 

 

Målgruppe: Lærere i natur/teknologi

Omfang: 6 timer

Pris: 1490 kr.

Flere kurser

Modellering i naturfag

Dato: 1.-2. november 2023. Sted: BALLE Kursus & Læring, 7182 Bredsten, Vejle. På kurset fokuserer vi på, hvordan arbejdet med modeller kan styrkes, både på

Læs mere »